Handel wysyłkowy ma jeden skuteczny instrument. Jest nim katalog, za pomocą jakiego firma może zaprezentować swoim prawdopodobnym nabywcom oferowane przez siebie towary oraz efektywnie zachęcić ich do dokonania kupna. Czym jest katalog, z jakiego tak entuzjastycznie od ponad stu lat korzystają przedsiębiorstwa zajmujące się sprzedażą wysyłkową?
Katalog można potraktować jako specyficzną lekturę o promocyjnym charakterze. Tutaj są zawarte najważniejsze informacje na temat artykułów oraz ich ceny, w tym miejscu również umieszczone są rady związane z procesem składania zamówienia. W większości wypadków folder swą formą przywodzi na myśl barwne pismo, chociaż spotkać można się też z katalogami, które przypominają bardziej rozbudowaną broszurę. Zależnie od rodzaju proponowanych produktów można wyróżnić foldery artykułów konsumpcyjnych jak też katalogi produktów inwestycyjno - zaopatrzeniowych. Te pierwsze kierowane są zazwyczaj do klientów indywidualnych. Na ogół w tychże katalogach opisywana jest garderoba, sprzęty AGD, publikacje, meble oraz inne produktu związane z wyposażeniem domowego wnętrza. Foldery opisujące towary inwestycyjne oraz zaopatrzeniowe są już kierowane do pozostałych przedsiębiorstw. Tutaj, ze względu na specyfikę adresatów katalogu, ogromnie duże znaczenie ma zamieszczenie szczegółowych informacji, tak ważnych w każdej branży.
Foldery możemy podzielić też pod względem pełnionych przez nie ról.
Hej,
sprawdź to kamera analogowa, jeśli dotąd nie wiesz o tej atrakcyjnej stronie a zobaczysz, że okaże się ona dla Ciebie bardzo użyteczna.
Obok tak często spotykanych katalogów sprzedaży wysyłkowej spotkać można również takie, których kluczowymi celami są promocja i rozpowszechnianie informacji na temat firmy jak też towarów. Głównym celem jest tu nie tyle sama sprzedaż, co jej efektywne podtrzymywanie - sprawny druk katalogów klejonych. Foldery możemy podzielić także ze względu na prezentowany w nich wybór. Wiele rozlicznych towarów można znaleźć w katalogach ogólnych, jakich przeciwieństwem są katalogi specjalistyczne, kierowane do konkretnych grup odbiorców.