Jak możemy nazwać billboardy i w jakich miejscach najkorzystniej się sprawdzają? Czy są skuteczne?

Tak naprawdę mało ludzi zdaje sobie sprawę, że historia billboardu wywodzi się już dziewiętnastego wieku. Chociaż w obecnych czasach tego typu nazwa przypisana jest dla wielkich reklam, to z pewnością po pierwsze nazywano nią także zwyczajne plakaty.


Do cenionych artystów billboardów z dawnych lat można zaklasyfikować Leonetto Capielo, Alfons Mucha czy Jan Lewitt. W dawnych czasach reklamy plakatowe to była doceniana sztuka, dzisiaj są bardzo skomercjalizowane. W ten sposób odnajdywanie interesujących form promocji spowodowało zwiększenie ich wymiarów.
reklama zewnętrzna
Obecnie takie wielkie oświetlone tablice z plakatami mogą otrzymać powierzchnię nawet trzystu metrów kwadratowych. Tego typu billboardy nazywamy megaboardami (takie jak na przykład: billboardy legionowo. Z powodów własnych rozmiarów ulokowane są na budynkach lub specjalnie do tego przeznaczonych słupach.

Billboardy więc, podobnie jak reklamy zewnętrze stały się w ten sposób niezbędnym elementem krajobrazu ogromnych metropolii. Rozpowszechnianie się więc reklamy outdoorowej (billboardy leszno|daily motion|zobacz to) i liczebność wszelkich jej form przyczynia się do tego, że bitwa o to, aby się wyróżniać i zdobyć uwagę przechodniów jest bardzo duża.

Jeśli ten tekst wciągnął Cię całkowicie, to sprawdź także odmienny niezły serwis, który na pewno zawiera podobnie ciekawe informacje.

Dzięki temu posiadamy coraz bardziej innowacyjne sposoby, stosowane przez jej twórców. Efektywność nie zawsze jednak odznacza niezwykłe wzornictwo czy kreatywne slogany. Czasem efekt osiąga się poprzez znaczny rozmiar. Takim przypadkiem jest pewnie największy obecnie funkcjonujący billboard na całym globie ziemskim.

Ulokowana w Kuwejcie reklama (reklama toruń) zewnętrzna ma wielkość 11 760 metrów kwadratowych. Z pewnością sprawia niesamowite wrażenie, jednak jak by wyglądały nasze miejscowości, gdyby takie giganty wszystko zakryły? W poprzednich latach coraz większą popularność pozyskują reklamy świetlne. Ulice wielkich miast bowiem nie zasypiają nocą, jest więc szansa, żeby zaprezentować własny produkt. Rabat nocny to pozyskiwanie potencjalnych klientów w czasie, gdy niepodświetlane znaki są po prostu niewidoczne. Zazwyczaj korzystają z takiej formy reklamy kluby nocne, bary i pozostałe miejsca, które działają po zmierzchu. Wykorzystują ją jednak też sklepy, które otwarte są jedynie do wczesnych godzin wieczornych.
2020/09/28, 12:53