Tak naprawdę mało ludzi zdaje sobie sprawę, że historia billboardu wywodzi się już dziewiętnastego wieku. Chociaż w obecnych czasach tego typu nazwa przypisana jest dla wielkich reklam, to z pewnością po pierwsze nazywano nią także zwyczajne plakaty.
Do cenionych artystów billboardów z dawnych lat można zaklasyfikować Leonetto Capielo, Alfons Mucha czy Jan Lewitt. W dawnych czasach
reklamy plakatowe to była doceniana sztuka, dzisiaj są bardzo skomercjalizowane. W ten sposób odnajdywanie interesujących form promocji spowodowało zwiększenie ich wymiarów.
Obecnie takie wielkie oświetlone
tablice z plakatami mogą otrzymać powierzchnię nawet trzystu metrów kwadratowych. Tego typu billboardy nazywamy megaboardami (takie jak na przykład: billboardy legionowo. Z powodów własnych rozmiarów ulokowane są na budynkach lub specjalnie do tego przeznaczonych słupach.
Billboardy więc, podobnie jak reklamy zewnętrze stały się w ten sposób niezbędnym elementem krajobrazu ogromnych metropolii. Rozpowszechnianie się więc reklamy outdoorowej (billboardy leszno|daily motion|zobacz to) i liczebność wszelkich jej form przyczynia się do tego, że bitwa o to, aby się wyróżniać i zdobyć uwagę przechodniów jest bardzo duża.
Jeśli ten tekst wciągnął Cię całkowicie, to sprawdź także odmienny
niezły serwis, który na pewno zawiera podobnie ciekawe informacje.
Dzięki temu posiadamy coraz bardziej innowacyjne sposoby, stosowane przez jej twórców. Efektywność nie zawsze jednak odznacza niezwykłe wzornictwo czy kreatywne
slogany. Czasem efekt osiąga się poprzez znaczny rozmiar. Takim przypadkiem jest pewnie największy obecnie funkcjonujący billboard na całym globie ziemskim.