Do tego płaska budowa (
materiały kompozytowe w budownictwie) belki gwarantuje zabudowę głębokiego bagażnika, co podnosi atuty użytkowe
wozów, jakie są w nią wyekwipowane. Następną zaletą jest stosunkowo prosta możliwość jej demontażu. Prawidłowa eksploatacja tylnej belki skrętnej wymaga cyklicznej wymiany łożysk igiełkowych. Jeśli nie będziemy tego respektować, belka
ulegnie uszkodzeniu i potrzebna będzie jej regeneracja. Podstawowym powodem ogromnej awaryjności belki skrętnej jest brak oznak wyczerpania łożysk igiełkowych. Wszelkie nieprawidłowości możemy przyuważyć dopiero po podniesieniu pojazdu i sprawdzeniu luzu na kole. Jeżeli luz będzie dostrzegalny, należy wymienić łożyska igiełkowe na nowe. W niektórych wypadkach niezbędne jest zdemontowanie belki, zaś w pozostałych wymiany możemy dokonać bez jej rozbierania. Eksperci trudniący się regeneracją belek zalecają zapobiegawczą wymianę łożysk co 60 tys. km. Gwarantuje to wieloletnią eksploatację belki skrętnej bez obaw o jej uszkodzenie. Zastosowanie się do owych zaleceń, mimo obiegowej opinii o zawodności a także wysokich kosztach naprawy, czyni eksploatację belki skrętnej praktycznie bez
problemową. Wymiana łożysk igiełkowych to nieduża cena tylna belka będzie nam wtenczas służyć długie lata.
Jeśli zignorujemy pierwsze oznaki uszkodzenia belki , w niedługim okresie pojawią się kolejne, jednak już bardziej dostrzegalne.