Do tej pory zrealizowano bardzo dużo badań nad przejrzystością witryn internetowych. Zasadniczy wniosek z tych badań mówił o tym, że najlepiej czyta się napis czarny zlokalizowany na jasnym tle. Oczywiście biały tekst na ciemnym tle również jest do przeczytania, jednak u czytelnika wywołuje to szybkie zmęczenie narządu wzroku. Z tego powodu większe sklepy zazwyczaj stosują to zdrowsze rozwiązanie.
Per controllare altri
link do witryny relativi a questo problema, fai clic sul collegamento visibile. Buona lettura
Przykładem może być działająca w sieci
apteka apteka-sawa.pl, której tło przechodzi od białego do jasnej szarości. Rzecz jasna branża części sklepów sugeruje wykorzystanie wielokolorowych dodatków w witrynie. Przykładem
dobrego wyjścia z sytuacji jest sklep
internetowy Smyk, który treści na stronie smyk.com zamieszcza na biał - apteka-sawa.pl.
Niezwykle ważny jest także poziom nawigacji na danej witrynie. Chodzi o to, by klient mógł korzystać z niej z dużą swobodą i nie błądził. Ułatwiają to rozmaite wyszukiwarki działające na stronach. Na przykład witryna opomarket.pl udostępnia duża liczbę okien wyszukiwania po to, by klienci mogli znaleźć ogumienie stuprocentowo odpowiadające ich potrzebom. Wyszukiwać można natomiast w oparciu o różne kryteria, takie jak chociażby
marka posiadanego auta.