By wiele przedsiębiorstw mogło właściwie funkcjonować, muszą one posiadać właściwe
systemy związane z ich klientami i danymi tych ludzi, którzy teoretycznie mogą wkrótce dołączyć do ich grona.
Informacje na temat potencjalnych klientów to dzisiaj wielka wartość, o którą nieraz toczone są spory na najwyższych szczeblach.
Współcześnie niezwykle trudno o zachowanie całkowitej prywatności: praktycznie każdy z nas istnieje, w mniejszym lub większym zakresie w sferze online, łatwo można znaleźć wiele jego danych, ponieważ sporą ilość z nich udostępniamy samodzielnie, bez żadnej presji za pośrednictwem wszelakich portali społecznościowych. Poza tym dość często, przykładowo zakładając konta mailowe, rejestrując
się na rozmaitych stronach, zapisując do newsletterów albo chcąc brać udział we wszelakich prowadzonych online kon
kursach podajemy swoje dane, które są wymagane w danym przypadku, a potem wyrażamy zgodę na przetwarzanie tych danych przez tę firmę oraz jej partnerów biznesowych. W taki sposób nasze dane trafiają do przestrzeni www, a następnie powstają za ich przyczyną konsumenckie bazy danych: nie do przecenienia źródło wiadomości, jakie okażą się bardzo przydatne przedsiębiorstwom podczas procedur wiążących się z pozyskiwaniem nowych klientów.
Często dostajemy przesyłki reklamowe od całkowicie nieznanych nam przedsiębiorstw, dzwonią do nad
pracownicy przedsiębiorstw, z jakimi nigdy nie nawiązywaliśmy współpracy, nasza skrzynka odbiorcza pełna jest wszelkich reklam.