Dzisiaj działanie witryn w globalnej sieci komputerowej podlega rozmaitym prawom i zależnością. Te dotyczące wyszukiwarki Google zdają się mieć oczywiście najbardziej istotne znaczenie. To bowiem właśnie Google jest na chwilę obecną najczęściej stosowaną wyszukiwarką i to jego algorytmy są najbardziej znaczące. Co proponuje Google posiadaczom witryn internetowych? Czego można się spodziewać z ich strony?
Niewątpliwie wartą uwagi propozycją od marki Google jest remarketing AdWords. Remarketing to
strategia, dzięki której w naprawdę łatwy sposób można dotrzeć do tych użytkowników, który już kiedy byli na prowadzonej przez nas stronie internetowej lub używali aplikacji, która znajdowała się w naszej ofercie. Remarketing AdWords polega na tym, że w przypadku osób, które były już na danej witrynie wyświetlają się ich reklamy.
Tyczy się to rzecz jasna tylko do tych stron, które zaliczają się do sieci reklamowej Google. Reklamy strony będą wyświetlane również wtedy, kiedy poszukiwane przez daną osobę będą hasła, które związane są z odwiedzoną przez nie wcześniej witryną. Remarketing adWords to bardzo dobry sposób na przypomnienie o prowadzonej przez siebie stronie bywalcom Internetu. Dzięki pojawiającym się reklamach są oni stale na bieżąco z tym, co odbywa się na stronie - . Nieraz dzieje się tak, że po obejrzeniu reklamy dany użytkownik decyduje się na odwiedzenie
witryny i na przykład kolejny raz robi na niej zakupy (jeśli chodzi oczywiście o
sklep internetowy). Na chwilę obecną Google oferuje parę opcji remarketingu. I tak osoby zainteresowane wybierać mogą między remarketingiem o charakterze standardowym, dynamicznym, tym działającym na aplikacjach mobilnych.
Ciekawą propozycją jest bez wątpienia remarketing video. Remarketing dynamiczny obejmuje reklamy o charakterze dynamicznym, nie mają one więc postaci statycznej. Remarketing video to z kolei
pokazywanie reklam wówczas, kiedy używa się YouTube. Warunkiem jest jednak mające miejsce wcześniej oglądanie filmów wybranej firmy. Remarketing ma naprawdę bardzo dużo zalet. Przede wszystkim pozwala na łatwe dotarcie do klientów, którzy już poprzednio z naszej witryny korzystali. Jest to także możliwość dostosowania prezentowanych
reklam do zakładanych celów reklamowych. W efekcie taka forma reklamy jest naprawdę bardzo skuteczna. Remarketing to także reklama o ogromnym zasięgu – nie ma tu znaczenia położenie Internauty.