Na przestrzeni lat zmieniło się znacznie w naszym kraju podejście do klientów. Nie ma znaczenia to, czego klienci oczekują, są traktowani z większą uwagą. Przedsiębiorstwa czują się w obowiązku dbać o swoich klientów, gdyż konkurencja w każdej branży sprawia, że osoba niezadowolona z produktu czy usług jakiejś firmy zwyczajnie więcej nie podejmie współpracy.
Przez to dużo większe znaczenie ma marketing relacji >>link<<
By klienci wracali
Za tym pojęciem stoi wiele czynników, ale wszystkie mają jeden cel - zatrzymanie
klienta i zachęcenie go do kolejnego skorzystania z usług przedsiębiorstwa czy zakupienia jakiegoś produktu. W dużych korporacjach są nawet osobne departamenty zajmujące się tylko marketingiem relacji.
Działania są bardzo różnorodne. Wszelkiego typu karty stałego klienta, rabaty przy kolejnym zakupie czy różnorodne programy lojalnościowe. Wszystkie te rzeczy robi się po to aby przekonać klienta do ponownego nawiązania
współpracy. Najczęściej są to karty na punkty, choćby na stacjach benzynowych, w kawiarniach albo -
okulus.pl w restauracjach. Zazwyczaj są to znane sieciówki. Spotkać także możemy karty, na których przybijane są kolejne
http://www.pieczatki.pl/wzory_odbic/pieczatki_firmowe. Po zebraniu określonej ich liczby dostajemy prezent albo nie płacimy za usługę. Takiego rodzaju rozwiązanie możemy znaleźć na przykład w zakładach kosmetycznych.
Najważniejsza jest jakość
Oczywiście tylko programy lojalnościowe >><< nie pozwolą na osiągnięcie zamierzonych efektów. Tylko, gdy usługa czy
towar są odpowiedniej jakości, mamy szansę na powodzenie takiego rodzaju przedsięwzięć. Jeżeli firma niewłaściwie traktuje swoich klientów lub sprzedaje produkty złej jakości, żaden program lojalnościowy nie spowoduje powracania klientów albo zwiększenia
sprzedaży. Warto zdawać sobie z tego sprawę.