Auto to więcej niż tylko maszyna

Marzeniem prawie każdego miłośników czterech kółek jest pojeździć bardzo szybkim samochodem. Adrenalina, emocje, brawurowa jazda – te doznania potrafią mocno pociągać. Kto nie marzy przejechać najnowszym Bugatti Veyron, cudem techniki, który w kilka sekund mknie już 100km/h, choć to tylko przedsmak rozkoszy jaką daje jazda blisko 250 km/h.
samochód terenowy
Skoro nie brak fanów ostrej jazdy, to czy można poznać innych? Jak życie pokazuje fani wyścigów często sięgają za ścigacze lub dla rozrywki wybierają się na jazdę w terenie. Znamy też osoby, które zamiast formuły, preferują masywne SUVy. Wielodniowe wypady w nieznane mogą przynieść satysfakcję, stać się pierwszorzędnym wyzwaniem oraz umożliwiają odetchnięcie od codziennych zajęć.

Taka forma spędzenia przygody jest raczej ciekawsza, jeśli dodatkowo zbierze się na nią grupa znajomych. O jakich sprawach musimy pamiętać? Warto wziąć żywność, jakieś medykamenty, odzież na zmianę oraz co najmniej dwa auta. Samochody lepiej aby były zaopatrzone w kanistry z paliwem, holownik oraz porządne opony 4x4, najbezpieczniej posiadać więcej niż jedną oponę na zapasie.

Aktualnie wiele SUVów to auta z napędem na cztery koła o duże mocy silnika. Jak na pech nie brakuje też pseudo terenówek, które z zewnątrz pięknie się prezentują, ale po wyjeździe w teren szybko się psują. Nie raz taki "uterenowiony" pojazd ma napęd na jedną oś, nisko położone nadwozie i nadaje się jedynie do wygodnego pokonywania nierówności na drodze. Dobre samochody terenowe nie są do tanich. Tak samo koszty napraw nie są niskie. Nawet opony do SUV zaczynają od około 450 zł za sztukę. Rzecz jasna są tutaj różne rodzaje opon np. na cały rok – raczej niepolecane, sezonowe przeznaczone na asfalt, z bieżnikiem do jazdy w terenie po błocie… Jednym słowem mówiąc kwestie techniczne są bardziej wymagające niż przy autach osobowych.


Sprawdź też

Wyspecjalizowane folie, które mogą się sprawdzić w każdym czterokołowcu

Podręcznik
Inwestowanie w samochód można dzielić na dwa typy. Jedne to te niezbędne, gdy coś się popsuje, coś trzeba naprawiać. Inne to te dodatkowe, jakie nie są konieczne do tego, by auto, określając sprawę kolokwialnie, jeździło, ale w znaczący sposób podnoszą komfort użytkowania samochodu.

Porównując opony do wspomnianych aut, posiadamy duży wybór. Ceny zakupu mocno się zmieniają w zależności od firmy produkującej, właściwości itd. Mamy pewną ciekawostkę – ile potrafią kosztować, podobnego rozmiaru opony do traktora? Mogą to być duże opony, jednak nie są przeznaczone do dynamicznej jazdy, a konstrukcja jest całkiem prosta. Jak pokazują portale, ceny przednich opon są zbliżone, a nieużywane tylne mogą kosztować aż 1000 Euro za sztukę!
2017/08/18, 06:32