Sposoby na pozyskiwanie nowych klientów

W interesach, a w szczególności w handlu i usługach najistotniejszy jest nabywca. To o niego walczymy wszystkimi dostępnymi sposobami. W tej wojnie wszelkie metody są dozwolone, jeżeli tylko doprowadzą do rozwoju naszego biznesu.


Jeżeli mamy sieć sklepów, trudno jest nam pilnować wszystkie na raz. Właśnie w tym wspiera nas tajemniczy klient[/secretclient.com77086101___1193150_girl_with_a_bag_silhouette.jpg|L|W=167]Jest dostępnych mnóstwo metod na pozyskiwanie konsumentów. Każda jest skuteczna, aczkolwiek nie każda powinna nadawać się do naszego charakteru działalności. Gdy mamy sklep, zazwyczaj zarządzamy jakiś ogólny wzorzec obsługi klientów. Jest to bardzo popularne zjawisko. Wprowadzamy dokładny scenariusz postępowania z klientem, który jest zobowiązana praktykować obsługa sklepu. Zawiera on wszystkie etapy sprzedaży. Rozpoczyna się już w momencie, gdy klient wchodzi do do środka. Dobry ekspedient musi od tego momentu właściwie kontrolować zachowanie klienta i w konkretnym momencie zareagować. Najczęściej zaczyna się od propozycji pomocy. Później następuje mnóstwo innych chwytów sprzedażowych, których zadaniem jest nakłonienie klienta do zakupu jak największej ilości produktów. To właśnie jest sprzedaż komplementarna. Polega to na tym, że oferujemy do zakupu jakiś dodatek.

wózek z zakupami
Cały ten wzorzec powinien być doskonale znany obsłudze. Czy tak jest w rzeczywistości, bada właśnie tajemniczy konsument. Taka osoba otrzymuje listę z rozpisanymi punktami, na które ma zwrócić uwagę. Bada ona nie tylko obsługę, ale też porządek w sklepie oraz to, czy towar jest wystawiony zgodnie z regułami panującymi w firmie. Osoba, która pracuje jako tajemniczy klient, musi się zachowywać swobodnie, a także we właściwy sposób sprawdzić wszystkie zagadnienia z ankiety. Nie jest to, wbrew pozorom, lekka i przyjemna praca.

Zazwyczaj robi się jednak inne badanie marketingowe (sprawdź tutaj), czysprawdź tutajTAG=ankieta], którą powinni wypełnić klienci lub dostawcy sklepu. Ma ona dostarczyć dokładnych opinii oraz sugestii które dotyczą naszego sklepu. Te informacje będą nam potrzebne, aby wprowadzić niezbędne modyfikacje i lepiej dopasować się do potrzeb klientów.
2023/02/06, 10:01