Oto krótki tekst, w jakim w paru krokach opiszę, co powinno się zrobić, by założyć spółkę z.o.o.. Zakładanie spółek to proces, który może zająć kilka tygodni, lecz znacznie skurczy się, jeśli opłacimy usługi kancelarii prawnych albo radcy prawnego.
Przede wszystkim należy sformułować
umowę w formie aktu notarialnego. Do tego niezbędna jest naturalnie pomoc notariusza. W dokumencie umieszczamy najważniejsze dane o firmie i zapisujemy zarząd społki.
Po drugie, należy zatwierdzić kapitał zakładowy, co najmniej 5000 zł.
Masz w planach zdobyć inne dane na opisywany temat? Z pewnością
notka z witryny także je posiada, więc kliknij tu i poznaj je starannie.
Kończąc proces, biznes musi być zarejestrowany. W pierwszej kolejności w KRS, dokąd w czasie do pół roku od podpisania
umowy należy złożyć umowę spółki, wnioski rejestrowe i potwierdzenie wpłaty na 1500zł (koszt wpisu). Powinno się pamiętać także o wykazie wspólników i ich danych identyfikacyjnych. Następnie nadchodzi
czas na załatwienie formalności w Urzędzie Skarbowym, ZUSie i Głównym Urzędzie Statystycznym. Od 2012 roku spółkę można
zarejestrować internetowo, lecz wiąże się to z obowiązkiem posiadania podpisu elektronicznego.
Jak już napisałem wcześniej, zakładanie spółek z.o.o. powinno wydatnie uprościć wsparcie prawników. Kancelarie prawne (
dobry adwokat wrocław) potrafią uzupełnić formalności tylko w parę dni. Oprócz tego oferują spisanie umowy, co pozwala wystrzec się wielu pomyłek i błędów związanych z tworzeniem tak ważnego zobowiązania. Wykupienie usług kancelarii prawniczych jest związane z bonusowym kosztem, ale jest to niewiele zestawiając z zaletami, jakie z tego wynikają. Szukając odpowiednie biuro, wystarczy wpisać w Google np. „radca prawny” lub „kancelaria prawna" (oczywiście, lokalizację trzeba zmienić pod siebie) i wyskoczy nam mnóstwo adresów.