Ceny wzrastają, zarobki niestety stoją w miejscu, a więc nie rosną. To sprawia, że typowy Nowak ma trochę mniejsze
pieniądze do wydania. A do tego jego humor jest gorszy, więc wydaje jeszcze mniej. Co to oznacza dla właścicieli firm, których byt zależy głównie od kondycji finansowej polskiego konsumenta?
Cóż, z całą pewnością należy skuteczniej zawalczyć o klienta - dobrze, lecz w jaki sposób? Nie radzę znacząco zaniżać cen, bo fakty są takie, że to kompletnie nieopłacalne. To znaczy być może trochę opłacalne, lecz można śmiało powiedzieć, że tylko wtedy, gdy narzucaliśmy wcześniej duże narzuty. Optuję za tym, aby zainwestować w marketing. Które
metody marketingowe powodują znaczące wsparcie sprzedaży w firmie? Cóż, na szczęście takich opcji jest pod dostatkiem.
Przykładowo ważne jest to, aby nigdy nie sądzić, że programy lojalnościowe wcale się nie opłacają. Sądzę, iż w wielu przypadkach to jest tak, że przy sensownym programie lojalnościowym mamy możliwość w znacznym stopniu zyskać. Weźmy przykładowo lokal z pizzą: jak zatem w biznesie restauracyjnym mamy okazję zawalczyć o klienta, który nieustannie będzie do nas wracał? Cóż, przykładowo czymś niezwykłym jest choćby to, że w końcu można stosować kartę stałego klienta. Myślę, że to bardzo dobry
pomysł!
A więc gdy
klient w ciągu pewnego czasu kupi u nas pizzę - w trochę pokaźniejszych ilościach, najzwyczajniej w świecie dostanie jakąś zniżkę. Zniżka jest w porządku, lecz możemy również zaoferować dla stałego klienta bezpłatne jedzenie. Kto nie lubi jeść bez konieczności płacenia? Gdy marże są duże, to tak naprawdę tego typu metody nie są dużym wydatkiem. Myślę, iż przedsiębiorcy w Polsce w dalszym ciągu do końca nie wiedzą w jaki sposób zadbać o klienta - to nic fajnego.