Chyba każdy administrator internetowej strony chciałby, aby mieć na niej odpowiednią ilość odwiedzających. Lecz w rzeczywistości wcale nie będzie to łatwym zadaniem, ponieważ nie wystarczy jedynie ją posiadać. Trzeba jeszcze przeprowadzić rozmaite działania reklamowe, które pomogą w tym, żeby w jakiś sposób zdobywać
klientów.
Jeszcze niedawno największym zainteresowaniem cieszyło się pozycjonowanie serwisów, i to ono właśnie było najczęściej wybierane przez właścicieli stron internetowych. Ale w ostatnim czasie pojawiło się kilka nowych możliwości, jakie również dają bardzo dobre
wyniki, a nie są typowym pozycjonowaniem. Jedną z nich jest poszerzenie typowych rezultatów o mapy, które to rozwiązanie stało się coraz mocniej promowane przez internetowego giganta. Jak się okazuje, przy mapach także prowadzić można działania które mają na celu podwyższenie pozycji wyświetlania, a takie działania znane są również jako pozycjonowanie google maps- Artefakt. Szczególnie dobrze się to sprawdza przy firmach działających na rynkach lokalnych, jak można zauważyć, klienci bardzo chętnie korzystają z map w celu wyszukania jakiegoś miejsca. Z tego też powodu warto podjąć i takie działania, jakie w znacznym stopniu mogą wspomóc typowe pozycjonowanie. Konfigurowanie tych narzędzi jest stosunkowo proste i nie powinno zająć dużo czasu, a będzie dawać naprawdę dobre wyniki.
Coraz częściej wykonuje się również najróżniejsze
działania reklamowe w portalach społecznościowych czy oferujących zdjęcia i filmy. Co prawda wielu ludzi w dalszym ciągu patrzy się na takie
rozwiązania jak na jakąś niezrozumiałą egzotykę, lecz w rzeczywistości prace tego typu dają zdumiewającą dobre wyniki. Bierze się to z tego, że za pomocą tego typu portali buduje się w pierwszej kolejności wizerunek swojej marki, utrwala ją w świadomości konsumentów, a co za tym idzie przy ich późniejszych wyborach osiąga się przewagę nad konkurencją. Rzecz jasna marketing na YouTube czy instagramie nie może stanowić podstawy działań promocyjnych firmy, bo często się okazuje, że jednak to będzie za mało. Jednak jako wartościowe uzupełnienie całości strategii jest jak najbardziej na miejscu, zwłaszcza że serwisy, w jakich przeprowadza się prace
badania wstępne do pracy marketingowe cieszą się ogromnym zainteresowaniem.