Podobnie sprawa ma się z dokumentami. Wśród nieprzydatnych dokumentów są także druki z informacjami o szczegółowych danych dotyczących transakcji bankowych, dokumenty księgowe ale i dokumenty posiadające własnoręczne podpisy.
Część zbędnej dokumentacji zawiera
także dane osób trzecich, dla przykładu nazwy i adresy klientów lub listę wypłat pracowników. Ewentualne szkody i konsekwencje, jakie mogą wyniknąć z przechwycenia takich informacji przez niepowołane do tego
osoby są niezwykle duże. Odpowiednie niszczenie wszelkiej dokumentacji ujednolica stosowna ustawa.
Po upływie odpowiedniego okresu przechowywania dokumentów niejawnych przekazane są one do zniszczenia. Nie chcemy, by poufne informacje wpadły w niepożądane ręce. Trzeba także pamiętać, że ich nieodpowiednie zniszczenie ma prawo pociągnąć za sobą przykre implikacje prawne ale i ekonomiczne (sprawdź dodatkowe informacje).
Dokumenty z różnymi danymi, wyciągi finansowe a także faktury trzeba bowiem zniszczyć w skuteczny sposób by nikt nie miał możliwości ich później wykorzystać. Utylizację
dokumentów niejawnych samodzielne przedsiębiorstwa i urzędy mogą zrealizować samodzielnie. Nie potrzebują one rzecz jasna na to zgody archiwum. Istnieje także sposobność skorzystania z
oferty firmy, specjalizującej się w fachowym usuwaniu wszelkiego rodzaju dokumentacji (strona internetowa).